Pozytywna ocena doradztwa w okresie pandemii
Z badania ankietowego pn. Polska Wieś i Rolnictwo 2020 wynika, że w okresie pandemii rolnicy i mieszkańcy obszarów wiejskich mogli liczyć w Ośrodkach Doradztwa Rolniczego na profesjonalne doradztwo świadczone stacjonarnie oraz z wykorzystaniem telefonu i internetu.
Z doradztwa przez telefon i w formie elektronicznej korzystało około 20% badanych. Z tej grupy blisko 96% udało się w ten sposób załatwić sprawę. Doradztwo rolnicze jest też wskazane przez ankietowanych jako jeden z głównych czynników ułatwiających podjęcie decyzji o wprowadzeniu innowacji w gospodarstwie. Za ważniejszy uznano tylko wsparcie finansowe.
Również suma odpowiedzi na pytanie „które z AKIS podejmują najwięcej skutecznych działań, aby polskie rolnictwo było coraz bardziej innowacyjne, a które najmniej?” była dla ośrodków doradztwa rolniczego satysfakcjonująca. Najwyższą ocenę podejmowanych działań przyznało 14,6% ankietowanych, co jest najlepszym wynikiem w porównaniu z innymi uczestnikami systemu AKIS, a brak podejmowanych działań przez ODR-y został wskazany przez zaledwie 0,8% respondentów.
Ośrodki Doradztwa Rolniczego z sektora publicznego zostały również docenione w zakresie doradztwa związanego z prowadzeniem produkcji rolniczej. Ocena ODR-ów była wysoka, blisko 97% ankietowanych osób oceniło pracę doradców bardzo dobrze lub dobrze.
Dziękujemy rolnikom za zrozumienie czasowych ograniczeń w kontaktach i korzystanie z naszego doradztwa z wykorzystaniem innych form przekazu.
Źródło: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/polska-wies-i-rolnictwo