Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści
MODR Warszawa:  ul. Czereśniowa 98, 02-456 Warszawa  | ikona 22 571 61 00 

Ważne terminy dla beneficjentów działań PROW 2014–2020 i KPO

Rolnicy, którzy skorzystali z poddziałań premiowych i inwestycyjnych PROW 2014–2020 oraz KPO, powinni pamiętać o kluczowych terminach dotyczących rozliczenia wsparcia.

Poddziałania premiowe

  • 1 „Premie dla młodych rolników”, II rata wniosku powinna być złożona do 3 lat od wypłaty I raty, również nie później niż 31 sierpnia 2025 r.
  • 2 „Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich”, II rata wniosku o płatność powinna być złożona do 2 lat od wypłaty I raty, nie później niż 31 sierpnia 2025 r.
  • 3 „Restrukturyzacja małych gospodarstw II rata wniosku powinna być złożona do 3 lat od wypłaty I raty, również nie później niż 31 sierpnia 2025 r.

Warunek wypłaty II raty: Beneficjent musi zrealizować cały biznesplan w określonym terminie

 W każdym przypadku wydłużenie terminu realizacji biznesplanu jest możliwe nie  później niż do dnia 31 sierpnia 2025r.

Dodatkowo przypominamy, że beneficjenci działań premiowych są zobowiązani do złożenia „Informacji o realizacji warunków” w piątym roku od dnia wypłaty I raty pomocy. Dokument ten należy przekazać do ARiMR w terminie wskazanym w decyzji o przyznaniu pomocy.

Poddziałania inwestycyjne

Beneficjenci poddziałań inwestycyjnych PROW 2014-2020 są zobowiązani złożyć wnioski o płatność końcową, z zachowaniem terminu wynikającego z umowy o przyznaniu pomocy i nie później niż:

do 31 sierpnia 2025 r. w przypadku poddziałania:

  • 1.3 „Modernizacja gospodarstw rolnych”, dotyczy wyłącznie naboru wniosków z 2023 r. z obszaru D. Pozostałe obszary i nabory nie mają wydłużonego terminu do 31 sierpnia 2025 r.,
  • 2 „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej", dotyczy wniosków złożonych w związku z  powodzią z 2024 r. Zmiana ww. terminu nie obejmuje wniosków  złożonych we wcześniejszych naborach.

do 1 września 2025 r. w przypadku poddziałania:

  • 4 „Wsparcie inwestycji w tworzenie i rozwój działalności pozarolniczej” dla typu operacji „Rozwój przedsiębiorczości – rozwój usług związanych z rolnictwem i leśnictwem”.

Podkreślamy, iż Beneficjenci poddziałań inwestycyjnych mogą wystąpić do Agencji z wnioskiem o zmianę umowy przed planowaną zmianą albo najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność. W przypadku niedotrzymania tego terminu, wniosek o zmianę umowy nie zostanie rozpatrzony pozytywnie i Agencja rozpatrzy wniosek o płatność zgodnie z postanowieniami zawartej umowy.

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności

Rolnictwo 4.0 (KPO) nabór z 2023 r.

Zgodnie ze znowelizowanymi przepisami:

  • Nowy termin zakończenia inwestycji: do 31 marca 2026 r.
  • Do tego dnia należy ponieść wszystkie koszty kwalifikowalne i złożyć wniosek o płatność.
  • Zniesiono wcześniejszy 12-miesięczny termin liczony od daty podpisania umowy – nie jest wymagany aneks do umowy.

Nowe przepisy likwidują dotychczasowy obowiązek zakończenia inwestycji w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Co ważne:

  • nie trzeba podpisywać aneksu do wcześniej zawartej umowy,
  • wnioski o płatność złożone po upływie 12 miesięcy, ale najpóźniej do 31 marca 2026 r., będą nadal akceptowane przez ARiMR.

Silosy – infrastruktura magazynowa (KPO)

  • Termin zakończenia inwestycji (zakup i montaż silosów): wydłużony do 31 października 2025 r.

Małe Przetwórstwo (KPO)

Dotyczy rolników oraz ich małżonków realizujących inwestycje w zakresie przetwarzania lub wprowadzania do obrotu produktów rolnych i spożywczych:

  • Na rozliczenie inwestycji mają teraz 21 miesięcy od podpisania umowy, a nie jak dotychczas 18.
  • Nieprzekraczalny termin zakończenia realizacji i złożenia wniosku o płatność: 31 marca 2026 r.

Zachęcamy do jak najszybszego składania wniosków, co umożliwi ich sprawne rozpatrzenie i terminową wypłatę środków finansowych.

Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego

Dyrektor MODR Warszawa: Łukasz Lewandowski
p.o. Zastępca dyrektora MODR Warszawa: Anna Kempińska
p.o. Zastępca dyrektora MODR Warszawa: Karol Remiszewski

ul. Czereśniowa 98, 02-456
tel. 22 571 61 00 | fax. 22 571 61 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

MODR Warszawa Oddział Bielice

Dyrektor Oddziału: Wojciech Ćwikliński

Bielice 19, 96-500 Sochaczew 
tel. 46 862 00 40 | fax.46 862 00 52
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

MODR Warszawa Oddział Ostrołęka

Dyrektor Oddziału: Bogdan Bagiński

ul. Targowa 4, 07-410 Ostrołęka,
tel. 29 760 03 69 - fax. 29 769 49 53
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

MODR Warszawa Oddział Płock

Dyrektor Oddziału: Wojciech Banaszczak

ul. Zglenickiego 42 D, 09-411 Biała
tel./fax: 24 269 77 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

MODR Warszawa Oddział Poświętne w Płońsku

Dyrektor Oddziału: Agata Sosińska-Osiecka

ul. H Sienkiewicza 11, 09-100 Płońsk
tel: 23 663 07 00, fax: 23 662 99 50
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek: 700 - 1500

MODR Warszawa oddział Radom

Dyrektor Oddziału: Bogusław Włodarczyk

ul. Chorzowska 16/18, 26-600 Radom,
tel./fax 48 365 02 06 wew. 104
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 730 - 1530

MODR Warszawa Oddział Siedlce

Dyrektor Oddziału: Dariusz Ślęczkowski

ul. Kazimierzowska 21, 08-110 Siedlce
tel. 25 640 09 11, fax. 25 640 09 12
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny urzędowania: poniedziałek - piątek, 700 - 1500

Copyright 2025 MODR Warszawa | Przeglądając stronę, akceptujesz naszą politykę prywatności.